حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 July , 2024 ساعت ×
پیام فرمانده مرکز  مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته دفاع مقدس
06 مهر 1400 - 11:26
شناسه : 706
13
پیام فرمانده مرکز هشت سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و فقط یه برهه زمانی نیست گنجینه عظیمیست که تا مدت طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند،آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
ارسال توسط : نویسنده : مهدی فرهنگ دوست منبع : مرکز مقاومت بسیج - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
پ
پ

جنگ ایران وعراق و حمله ی دد منشانه صدام حسین با همکاری هم پیمانان منطقه ای و غربی اش که بمدت ۸ سال طول کشید و طولانی ترین جنگ متعارف در قرن ۲۰ میلادی و دومین جنگ طولانی قرن ۲۰ پس از جنگ ویتنام بود با حمله ی کشور عراق به میهن اسلامی ما د ر۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد.
در روزهای نخستین جنگ تحمیلی و درایامی که انقلاب اسلامی نوپای ایران درگیر بحران های داخلی و خارجی و توطئه های ضد انقلاب در بخش هایث مختلف کشور بود و ضد انقلاب بر طبل اختلافات قومی و قبیله ای در مناطق مختلف ایران می کوفت با استفاده از عنصر غافل گیری بخش هایی از خاک مقدس کشور ایران از جمله خرمشهر به اشغال نیرو های بعث در آمد.

صدام حسین که از زمان به قدرت رسیدن حزب بعث در کشور عراق در سال ۱۹۶۸ میلادی رویای رهبری جهان عرب را در سر داشت و نیز در آمد های سر شار نفتی این کشور از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰ میلادی موجب گردید که از شرایط موجود کشور ایران استفاده کرده و با ارتش تا دندان مسلح و با حمایت برخی از کشور های عربی منطقه و استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایت کار مرزهای جنوبی و غربی ایران را آماج حملات وحشیانه خود قرار دهد.
پس از عزل ابوالحسن بنی صدر در ابتدای تابستان سال ۱۳۶۰ که در نتیجه ی بی کفایتی ایشان بخش هایی از خاک کشور عزیزمان به تصرف نیروهای بعثی در آمده و زمینه پیشروی راحت نیروهای عراقی در داخل قلمرو کشور اسلامی مان فراهم شود تمرکز لازم و وحدت فرماندهی در خصوص جنگ به وجود آمد و با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی رحمه ا.. علیه و شکل گیری بسیج مردمی و اعزام آنها به جبهه های جنگ در صحنه نبرد ورق به نفع رزمندگان اسلام برگشت و پیروزی های قابل توجهی به دست آمد. آزاد سازی شهر بستان در عملیات طریق القدس، آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ از جمله ی این پیروزی ها بود که درنتیجه ی رشادت های رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ به دست آمد و استکبار جهانی و دنیا را به حیرت انداخت.
اینک پس از گذشت مدت طولانی از آن دوران غرور آفرین در مرحله ای از ثبات و امنیت قرار گرفته ایم که هیچ کشوری حتی فکر حمله نظامی به خاک مقدس ایران اسلامی رادر مخیله خود نمی پروراند و ما این شکوه و عظمت را مدیون و مرهون امام شهدا معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای ۸ سال دفاع مقدس هستیم و می بایستی در چهل و یکمین سال روز اغاز هفته دفاع مقدس سجده شکر به جا آورده و تمام تلاش خود را به کار ببندیم که فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل جوان امروزی که آن دوران را درک نکرده اند به خوبی انتقال داده و این فرهنگ را در تمامی بخش های کشور عزیزمان از جمله در میان کارگزاران ،کارکنان و کلیه خادمین نظام اسلامی ترویج و توسعه دهیم . بزرگترین دستاورد دفاع مقدس حاکمیت روحیه ی ایثار و از خودگذشتگی در بین مردم و کارگزاران نظام اسلامی و رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ بود که میتواند تعمیق و گسترش این روحیه در این برهه حساس کشور گره بسیاری از مشکلات جامعه ی عزیز اسلامی ما را باز کرده و موجب گردد که از این گردنه ی صعب و دشوار نیز به سلامتی و عافیت عبور کنیم . دولت مردمی سیزدهم و در راس آن جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران واجد این روحیه ی ایثار و از خود گذشتگی و اقدام و عمل جهادی بوده و در مدت کوتاهی از آغاز به کار خود نشانه های روشنی از روحیه ایثار و از خودگذشتگی خود را به منصه بروز و ظهور رسانده و می بایستی این روحیه در تمامی ساختارهای دولتی و اداری بسط و گسترش داده شود. به اعتقاد این جانب بسیج به عنوان شجره طیبه میتواند پرچم دار ترویج این روحیه ی ارزشمند در بین آحاد مردم به ویژه درساختار های اداری و در بین کارکنان دولت باشد و ما به عنوان بسیجیان و خادمین ملت در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت خانه مردم به تعبیر جناب آقای دکتر عبدالملکی وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی که با طیف گسترده ای از مردم به عنوان ولی نعمتان خود در ارتباط هستیم در تعمیق و ترویج این روحیه و اقدام و عمل جهادی پیشگام و پیشتاز باشیم .
اینجانب چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران و مردم شریف و ولایی ایران،مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه مدیران و کارشناسان ستادی و اجرایی وزارت متبوع تبریک عرض نموده و ارزو مندم در گام دوم انقلاب که دوران شکوه و عظمت انقلاب اسلامی ایران می باشد شاهد توفیقات روز افزون برای کلیه خدمت گذاران نظام اسلامی در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی باشیم و کام مردم عزیزمان را با ایجاد رفاه و آسایش برای ایشان در جای جای ایران اسلامی شیرین نماییم.

احمد غریوی

فرمانده مرکز مقاومت بسیج

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.